Thursday, May 26, 2005

Arbetarklassen-Berlusconi 6-5!!!

Årets final i Champions League var utan tvekan en av de bästa och mest spännande fotbollsmatcher som jag har sett (läs mer här om du inte redan är bekant med en av fotbollshistoriens mest klassiska vändingar). Eftersom jag verkligen håller på Liverpool FC (ger lite pengar till klubben varje månad för att komma åt fler videoklipp på hemsidan etc) så har den där löjliga glädjen firat triumfer på en pub i Norrköping där jag såg matchen med ett gäng S-studenter (jo, det blev whisky till alla när straffsparksläggningen var vunnen). Nu sitter jag hemma hos en kompis i Norrköping med ett lyckligt flin och läser följande sammanfattning på klubbens hemsida: "Amazing, astounding, awe-inspiring, breathtaking, extraordinary, hair-raising, heart-stirring, magnificent, marvellous, miraculous, moving, overwhelming spectacular, spine-tingling, striking, stunning, stupefying, stupendous, wonderful." Precis så.

Ett klassiskt arbetarlag från England slår ett lag som sålde sin själ till Silvio Berlusconi. Det finns hopp för fotbollen, Milans lag lär vara värt en 750 miljoner mer än Liverpools och nu hoppas jag att de röda tröjorna inspirerar Italiens vänster så att Berlusconi får ytterligare en örfil när Italien går till val nästa gång.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home