Thursday, June 02, 2005

Isländsk blogg bevisar: Bollen var inne!

Fotbollskommentarer har ju utlovats här också och en av vårens stora snackisar var Luis Garcias avgörande mål för Liverpool FC i semifinalen i CL mot Chelsea. Olika TV-kameravinklar, en israelisk militärsatellit, videoinspelningar och digitalfoton med mobilen från läktarplats - helsida efter helsida med bilder i brittisk press. På min kompis Örns blogg "Islensk Menning" (som jag verkligen önskar att jag kunde läsa, Örn var verkligen en rolig bekantskap och house-mate under tiden vid SAIS i Washington DC) hittar jag den avgörande, optimala bilden: Bollen var inne, titta och bedöm själv!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Storartat. Nu slipper jag ligga sömnlös grubblandes nätterna igenom.

2/6/05 12:21  
Anonymous Anonymous said...

Eric,

Jag vet inte om du brukar läsa min blogg men jag har utmanat dig i mitt senaste inlägg ;)

/Amir

2/6/05 22:08  
Blogger Karl said...

Det här är ju helt briljant. Har vänner som (är jag nästan säker på) pratar isländska. Jag ska se om jag kan få en översättning...

3/6/05 12:41  
Blogger Eric Sundström said...

Per: jag visste väl att du oxå har funderat...
Karl: har kollat in din blogg nu, tack för senast!
Amir: jag antar utmaningen, måste bara hem och räkna böcker först.

3/6/05 16:25  
Blogger Örn said...

Eric - since you decided to inform the Swedish people of my existence (as they haven´t suffered enough!) I have decided to do the same.

3/6/05 16:38  
Blogger David Gullberg said...

Det där med påver var ju grymt. Vi ska vara tacksamma för att den nye snubben redan är 86 år. Kanske den sjätte europatiteln kan bärgas till 2007-2008 sådär.

3/6/05 18:54  

Post a Comment

<< Home