Monday, June 13, 2005

Nyhetssvep efter helgen

Alla som har varit på kongress vet att världen omkring stannar ett tag, det är helt enkelt mycket att göra. Nu har jag kommit ikapp lite och har suttit och surfat och vill tipsa om följande: Lisa Pelling bloggar om vår kongress, kul! I Dagens Nyheter uppmärksammas utbildningspolitiken mycket inför högskoleproppen som kommer imorgon tisdag, ska bli spännande. Ett av problemen som har med den högre utbildningen att göra, arbetslösheten bland unga akademiker, uppmärksammas av Per T Ohlsson i Sydsvenskan. I en ledarkrönika i Aftonbladet uppmärksammar Helle Klein en text som jag och Åsa Westlund har skrivit om sakernas tillstånd inom EU just nu. Göran Färm utveckar en liknande tankeslinga i en debattartikel på Palmecentrets hemsida. Idag är det också exakt ett år sedan vi alla kryssade Åsa så att hon kom in i Europarlamentet, grattis Åsa! Till sist ett tack: Jag bad Sveavägen 68 följa upp S-studenters kongress på SAP:s hemsida, det gjorde ni verkligen. S-studenters hemsida har också uppdaterats utan min medverkan, konstaterar en nu f.d. ordförande...

2 Comments:

Blogger Anna Larsson said...

Visst är det en konstig känsla när jorden snurrar utan att man själv behöver knuffa på ;) Och detta med bloggandet, det är ju otäckt beroendeframkallande, skriver man inte själv fastnar man framför andras skrivande. Scary...

14/6/05 09:47  
Blogger Eric Sundström said...

Håller med: beroendeframkallande! Jag har nu gjort om mina länkar så att du är med, hoppas vi blir fler S-studenter som bloggar.

15/6/05 08:53  

Post a Comment

<< Home