Wednesday, June 08, 2005

Sydamerika - när EU skakar

När utvecklingen i EU inte är den bästa (läs mina och Åsa Westlunds tankar om utvecklingen här) får glädjetecken letas på andra håll. Utvecklingen i Central- och Sydamerika har länge varit intressant, bland annat tack vare Lula (såklart), Lagos i Chile och regeringsskiftet i Uruguay. Nyligen sprang jag på min kompis Joakim Johansson på gatan, han skulle åka på PDI:s kongress i Colombia och nu har han skrivit om vänsterns framtid där: Dagens lästips!

4 Comments:

Blogger mike d said...

what?

9/6/05 03:15  
Blogger Eric Sundström said...

Mike: A friend of mine is in Colombia now and attended the congress of the PDI. My comment was that when things are rocky in Europe ("non" and "nee" to the new constitution), you can always turn to South America where the left is doing better right now. I thought about doing this blog in English, maybe I should?

9/6/05 17:21  
Blogger Eric Sundström said...

Hej! Kul att träffas idag. Självfallet skulle jag ha nämnt Nestor Kirschner, bra tips och stödet han har verkar mycket starkt. Roligt att du gjorde din första kommentar på min blogg, hoppas vi hörs framöver!

14/6/05 20:27  
Anonymous Anonymous said...

Tack för ditt snabb svar!!!!.- Jag skulle vilja lära mig av dig,som är en ung ledare,eric. Jag tycker att vi ska lära av varandra. Olika generationer behöver också lämna vidare sina erfarenheter,upplevelse, analyser,etc. Det är det som är bra med med blogg. (bl.a, självklart). Jag vill fråga dig om din erfarenhet i Bologna. Vilket år var du där?.Jag var själv för jätte länge sedan och blev imponerad. Hur är det nu?.Vill/ kan du berätta?.
Vilka har varit dina starkaste upplevelse om den tiden som du nu "lämnar bakom dig"?.
Hälsar : Susana Luna

15/6/05 12:58  

Post a Comment

<< Home